Situácia v území západného portálu tunela Karpaty v Bratislave-Záhorskej Bystrici, variant V3a. zdroj: Tarosi

Tunel Karpaty je zaradený medzi strategické investície

Stavba úseku diaľnice D4 medzi bratislavskými mestskými časťami Rača a Záhorská Bystrica, ktorej súčasťou je tunel Karpaty, patrí medzi strategické investície.

Dnes 21.8.2024, vláda SR na svojom zasadnutí zaradila tunel Karpaty medzi strategické investície, čo znamená, že analytici Útvaru hodnoty za peniaze nebudú posudzovať štúdiu uskutočniteľnosti a aj vyvlastňovanie pozemkov bude jednoduchšie.

“Realizácia projektu ‘Diaľnica D4 v úseku Bratislava-Rača – Bratislava-Záhorská Bystrica’ predstavuje významný krok v rámci rozvoja dopravnej infraštruktúry Slovenskej republiky. Projekt prispieva k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti cestnej dopravy, znižuje záťaž na existujúce komunikácie a zlepšuje životné prostredie pre obyvateľov dotknutých oblastí,” uviedlo ministerstvo dopravy v dôvodovej správe.

Tunel Karpaty vizuál Ministerstvo dopravy SR

S výstavbou takmer 12,5 kilometra dlhého úseku, ktorého väčšinu bude tvoriť tunel Karpaty, by sa malo začať koncom roka 2029. Tunel spájajúci hlavné mesto so Záhorím by sa tak stal najdlhším na Slovensku.

„Nový úsek diaľnice je súčasťou budovaného diaľničného obchvatu Bratislavy (diaľnica D4), ktorý výrazne napomôže vyriešiť problém tranzitnej dopravy, ako aj problém nedostatočnej kapacity cestnej siete hlavného mesta Bratislava. Výrazne napomôže dopravnej obsluhe dotknutého územia a odľahčí priľahlé obce od tranzitnej dopravy, ktorej má primárne slúžiť diaľničná sieť,“ vyjadril sa rezort dopravy.

zdroj: mindop.sk vlada.gov.sk

O Angelika Mičeková

Pozri aj

Aktualizácia: Vodiči “zakliesnení” v kolónach od Záhoria pre hromadnú nehodu

V tuneli Sitina na dialnici D2 smerom od Záhoria sa stala ráno hromadná nehoda, úsek …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *