Zdroj: Amberg Engineering Slovakia

Na Záhorí pribudne nový cyklomost, prepojí Vysokú pri Morave s Marcheggom

Zdroj: Amberg Engineering Slovakia

Už od februára tohto roka sa majú rozbehnúť práce na cyklomoste medzi Slovenskom a Rakúskom, ktorý spojí obce Vysoká pri Morave a Marchegg. NaZahori.sk o tom informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Lucia Forman.

Most má aktuálne pracovný názov VYSOMARCH podľa začiatkov názvov obcí, ktoré bude spájať, ale o jeho konečnom názve sa definitívne rozhodne v tomto roku. Od cyklomosta slobody v Devínskej Novej Vsi bude vzdialený len niečo viac ako 10 kilometrov. „Dá sa povedať, že touto výstavbou vznikne ucelený okruh, ale presne zmerané to nie je. Most je realizovaný najmä ako cyklodopravné prepojenie, ale veríme, že podporí aj cykloturizmus,“ doplnila hovorkyňa samosprávneho kraja.

Podľa pôvodných plánov sa stavba mosta posunula o 200 metrov nižšie po prúde rieky Morava. „V rámci prípravy projektovej dokumentácie bolo zmenené umiestnenie mosta najmä z dôvodu menšieho zásahu do životného prostredia, lepšieho technického riešenia a pre zlepšenie prístupu z už existujúcej cyklotrasy,“ informovala Forman.

Ako doplnila, most bude široký  4 metre, dĺžka mosta bude 270 metrov, konštrukcia bude železobetónová. „Musí byť aj zachovaná plavebná výška 7 metrov, nábehové rampy na most nesmú mať väčší sklon ako 6 percent. Najväčšie rozpätie pilierov nad hladinou rieky Morava bude 80 metrov, piliere budú mať výšku maximálne 17 metrov. V koryte rieky nebude žiaden pilier,“ prezradila technické parametre budúceho cyklomosta hovorkyňa BSK.

Výstavbu mosta schválili poslanci BSK ešte v septembri 2019. „Predmetom Dohody medzi obcami Vysoká pri Morave a Marchegg je úprava vypracovania realizačnej dokumentácie výstavby, financovania, realizácie a údržby cyklolávky. Celkový rozpočet projektu je takmer 6 miliónov eur. Spolufinancovanie kraja je 5 percent z celkovej sumy alokácie vo výške 2.170.800 eur na realizáciu aktivít BSK,“ uviedla vtedy župa. Podľa aktuálnej informácie by si náklady na slovenskej strane mali vyžiadať čiastku 2.059.499,09 eura vrátane prístupových ciest.

Projekt je financovaný z Programu spolupráce Interreg V-A Slovenská republika – Rakúsko 2014 – 2020. BSK sa bude podieľať spolufinancovaním vo výške približne 110.000 eur. Nová cyklolávka bude napojená na trasu Eurovelo 13, tiež známu ako cyklocesta Železnej opony,“ vyjadril sa po schválení projektu poslancami predseda BSK Juraj Droba. Ako dodal, cyklolávka bude prejazdná aj pre záchranné zložky.

Plánované bolo, že prví cyklisti ako aj peší mali cez rieku Morava prejsť po novej lávke už v lete 2021. Napokon sa realizácia posunula. „Výstavba by mala začať na začiatku februára tohto roka a ukončený bude v prvom štvrťroku 2022. Všetko však závisí od aktuálnej situácie, ktorá môže vplývať na termín výstavby,“ doplnila Forman.

O Redakcia

Pozri aj

700. výročie prvej písomnej zmienky o hrade Korlátka Autor: Ondrej Keračík

VIDEO+FOTO: Zrúcanina hradu Korlátka je ideálnym miestom na výlety

Zrúcaniny hradu Korlátka sa vypínajú nad obcou Cerová a sú ideálnym miestom na výlety z …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *