Mesto Myjava ako verejný obstarávateľ vypísalo verejné obstarávanie (VO) na komunálne služby v meste. Informuje o tom Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vo zverejnenom vestníku 23. 9.2020 na www.uvo.gov.sk.
Predmetom zákazky je podľa popisu súťaže poskytnutie služieb v rozsahu nakladania s komunálnymi odpadmi, zabezpečenia údržby miestnych komunikácií a verejných priestranstiev a správy a údržby verejnej zelene vrátane cintorínov v meste Myjava.
Predmet zákazky sa delí na 3 časti. Celková odhadovaná hodnota zákazky je vyčíslená na 16.976.207 eur. Uchádzač predloží ponuku na jednu, kombináciu akýchkoľvek častí alebo na všetky časti predmetu zákazky.
Predmetom zákazky je poskytnutie služieb
1) Nakladanie s komunálnymi odpadmi v meste Myjava – odhadovaná hodnota 9 808 394,50 EUR bez DPH. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške 150 000,-Eur.
2) Zabezpečenie údržby miestnych komunikácií a verejných priestranstiev – odhadovaná hodnota 3 635 422,50 EUR bez DPH. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške 50 000,-Eur.
3) Správa a údržba verejnej zelene vrátane cintorínov v meste Myjava – odhadovaná hodnota 3 532 390,00 EUR bez DPH. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške 50 000,-Eur.
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť: 23.10.2020 10:00 h
Otváranie ponúk: 23.10.2020 13:00 h
Na otváraní ponúk sa môže zúčastniť každý uchádzač, ktorý predložil/doručil ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Uchádzač môže byť na otváraní zastúpený štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača alebo osobou splnomocnenou na jeho zastupovanie. V prípade účasti skupiny dodávateľov sa na otváraní môžu zúčastniť oprávnení zástupcovia všetkých členov skupiny. Viac na: https://www.uvo.gov.sk
„Po skúsenostiach z minulosti sme chceli, aby sme mali jedného dodávateľa. Bohužiaľ v súčasnosti je zákon postavený tak, že tomu, kto potrebuje nejaké služby, štát diktuje ako si ich má zabezpečiť. Museli sme obstarávanie rozdeliť do samostatných celkov. To môže znamenať, že budeme mať viacerých partnerov a nie jedného. Tým pádom sa stráca zastupiteľnosť techniky. Neverím tomu, že to bude dobré a neverím ani tomu, že to bude lacnejšie, ale bodaj by som sa mýlil,“ povedal Pavel Halabrín, primátor mesta Myjava.
Mesto muselo vypísať výberové konanie na komunálne služby, keďže zmluva z minulosti bola podpísaná na 15 rokov. „Obstarávanie je vypísané na rovnako dlhú dobu a je spojené aj s výškou investícií a stabilitou. Nech zvíťazí ktokoľvek, aj tak bude zamestnávať tých ľudí, ktorí to aj doteraz vykonávajú. Verím, že súťaž sa dokáže uzatvoriť v čo najkratšom čase,“ doplnil Halabrín.
Príprava trvala skoro rok, pretože nebolo jednoduché všetko presne vyšpecifikovať. Samospráva musela spraviť passport každého štvorcového metra zelene v meste, komunikácii, chodníkov, parkovísk, stĺpov či každej lampy.
“Snažili sme sa pripraviť podklady tak, aby sme nevnášali žiadne podmienky, ktoré by niekto mohol považovať za diskriminačné. Do budúcnosti to pomôže pri kontrole a budeme mať absolútny prehľad o všetkom. To znamená, presne vieme, koľkokrát chceme pokosiť, koľkokrát vyviesť odpad a podobne, celý systém je nastavený,“ spresnil primátor.
Ak bude obstarávanie úspešné, víťazný uchádzač / uchádzači začne/ začnú služby vykonávať od 1. januára 2021.
V prípade ak by sa to nepodarilo, mesto bude dodatkami predlžovať zmluvu s terajším poskytovateľom, aby boli zabezpečené služby. “My sme chceli súťaž vypísať v júni, ale v súčasnosti je zákon o verejnom obstarávaní tak komplikovaný a tak namierený proti tomu, kto obstaráva, že sme sa tomu museli poriadne povenovať,“ ukončil Halabrín.