zdroj fotiek Mesto Holíč / :holic.sk

Mesto Holíč na celoplošné testovania použilo 40-tisíc eur z vlastných zdrojov

zdroj fotiek Mesto Holíč / :holic.sk

Druhé kolo celoplošného testovania v Holíči sa nieslo v pokojnom duchu. Testovanie prebiehalo v oboch dňoch, 7.-8. novembra 2020 v čase od 8:00 do 20:00 hod

V Meste Holíč boli zriadené  4 odberné miesta po dvoch odberných pracoviskách, ktoré sa nachádzali v areáli Klubu dôchodcov, Základnej školy na Školskej ulici, Amfiteátri a Základnej školy na Kollárovej ulici. 

V druhom kole celoplošného testovania bol záujem o pretestovanie oproti prvému kolu testovania väčší. V Meste Holíč sa v druhom kole zúčastnilo  6243 ľudí, z toho pozitívne identifikovaných bolo 24 ľudí, t.j. 0,38%. V sobotu 7. novembra sa testovania zúčastnilo 4145 ľudí, v nedeľu 8. novembra sa zúčastnilo 2098 ľudí.

V prvom kole, ktoré sa uskutočnilo v dňoch 31.októbra a 1. novembra 2020, prišlo 5095 ľudí, z toho pozitívne identifikovaných bolo 72 ľudí, t.j. 1,41%. V sobotu sa testovania zúčastnilo 3835 ľudí, v nedeľu 1260 ľudí. Rozdiel medzi obomi testovacími víkendmi bol 1148 ľudí, pričom aj napriek vyššej účasti sa percentuálny podiel pozitívne identifikovaných prípadov rapídne znížil. 

Mesto Holíč v druhom kole zabezpečilo do odberných pracovísk spolu 30 ľudí, z toho 3 boli zamestnanci Mestského úradu v Holíči. Bolo zabezpečených 18 administratívnych pracovníkov a 12 dobrovoľných hasičov, ktorí sa starali o dezinfekciu priestorov. Mesto Holíč taktiež ponúklo 5 zdravotníkov Ministerstvu obrany SR. 

Mesto počas prvého kola celoplošného testovania zabezpečilo do odberných pracovísk spolu 36 ľudí, pričom niektorí z pracovníkov sa testovania zúčastnili len jeden deň. Mesto zabezpečilo 16 dobrovoľných hasičov, ktorí sa starali o dezinfekciu objektov v testovacích miestach, ďalej zabezpečilo 17 administratívnych pracovníkov a 3 zdravotníkov.

Mesto nad rámec svojich povinností zabezpečilo všetko potrebné pre úspešný priebeh testovania. Najmä čistiace prostriedky, hygienické potreby, dezinfekciu na ruky, ochranné rúška, jednorazové overaly, vrecia, rukavice, utierky.  Pre kompletný personál (nielen vlastných dobrovoľníkov) mesto zabezpečilo raňajky, obed, olovrant, večeru, ako i teplé nápoje. Kládol sa vysoký dôraz na bezpečnosť ľudí, dobrovoľníkov i administratívneho personálu. 

Celková suma výdavkov spojená s 1. a 2. kolom celoplošného testovania sa vyšplhala k 40 000 eurám. Mesto použilo vlastné finančné zdroje.  

O Tlačová správa

Pozri aj

Martinský jarmok archív mesta Holíč

Martinský jarmok 2024: Tradičná oslava v Holíči

Martinský jarmok 2024 sa blíži a mesto Holíč srdečne pozýva všetkých občanov aj návštevníkov mesta …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *