Spájanie turistických cieľov s vylúčením motorovej dopravy a s maximálnym ohľadom na bezpečnosť cyklistov, to je cieľ vybudovania cyklotrasy z Holíča do Skalice v celkovej dĺžke 3,206 km. Sekundárne spojí aj dvoch najvýznamnejších zamestnávateľov v okrese Skalica a to Schaeffler Skalica a Eissmann Group Automotive Slovensko v Holíči. Informovalo o tom mesto Holíč.
Cyklotrasa Holíč – Skalica je rozdelená do etáp
Cyklotrasa Holíč – Skalica je rozdelená do viacerých etáp: I. etapa, II. etapa a III. etapa 1. a 2. časť. V rámci projektu Rozvoj cezhraničnej siete cyklotrás pri Baťovom kanáli a v regióne Záhorie je podporená z programu cezhraničnej spolupráce Interreg. Prvá etapa cyklotrasy Holíč – Skalica začína vodorovným značením na ul. Staničná – Ružová v Holíči. Pokračuje ako cestička pre vyznačených užívateľov k priemyselnému areálu Eissmann, prechádza cez železničné priecestie a popri železnici vedie až k železničnej stanici Kátov.
“Kvôli nevysporiadaným majetkovým pomerom tu žiaľ končí. Riešením však je pokračovanie do obce Kátov a okolo bývalého poľnohospodárskeho družstva ku Skalickým rybníkom. Od Skalických rybníkov pokračuje znova popri železnici až do Skalice k priemyselnému areálu v Skalici. To je III. etapa 1.časť riešenej cyklotrasy,” uviedlo mesto Holíč.
Realizátorom stavby je Združenie obcí CykloEko
Žiadateľom o NFP a realizátorom stavby je Združenie obcí CykloEko, ktorého zakladateľmi sú mestá Holíč a Skalica a obce Kátov a Vrádište. Všetci členovia Združenia obcí CykloEko sa podieľajú aj na spolufinancovaní projektu vo výške 5% z celkových oprávnených výdavkov projektu, ktoré za Združenie obcí CykloEko predstavujú: 892 419,69 €.
Cyklotrasa Holíč – Skalica je už po bezproblémovom vysúťažení úspešného uchádzača, ktorým je firma Swietelsky – Slovakia spol. s r. o. Bratislava a bude zrealizovaná vo výške 827 999,30 € s DPH. V najbližších dňoch prebehne odovzdanie staveniska dodávateľovi stavby. Investícia by mala byť ukončená do mája 2023.
Nejde o cyklotrasu od Baťovho kanála po elektráreň v Hodoníne
Často je cyklotrasa Holíč – Skalica spájaná s cyklotrasou, ktorá sa bude budovať od Baťovho kanála v Skalici po Malú vodnú elektráreň v Hodoníne. “Pokúsime sa dať tieto dve rozdielne cyklotrasy na pravú mieru. Cyklotrasa od Baťovho kanála po Malú vodnú elektráreň v Hodoníne povedie pravdepodobne po hrádzi rieky Morava a jej dĺžka je 6,1 km. Nespája priamo mestá Holíč a Skalicu, ale Baťov kanál v Skalici a k. ú. mesta Holíč – extravilán. Je súčasťou tzv. Moravskej cyklomagistrály,” informuje mesto Holíč.
Na rozdiel od cyklotrasy Holíč – Skalica, ktorá spája obidve mestá priamo a buduje sa v ochrannom pásme Železníc SR, ktoré kopíruje od Holíča až po Skalicu, zatiaľ s výnimkou II. etapy, ktorá nie je predmetom projektu. Dĺžka tejto cyklotrasy je 3,206 km. “Dúfame, že cyklotrasu slávnostne predáme do užívania cykloturistom v stanovenom termíne a Letná turistická sezóna 2023 bude opäť pestrejšia a zaujímavejšia. Spojí nielen ľudí z tohto regiónu, ale poskytne s maximálnym pohodlím a bezpečnosťou atraktívnu cyklojazdu turistom a návštevníkom regiónu Záhorie,” doplnilo mesto Holíč.
Cieľom by malo byť prepojenie týchto cyklotrás
Cieľom obidvoch investorov by malo byť do budúcnosti prepojenie týchto dvoch cyklotrás tak, aby sa cykloturisti dopravili k turistickým cieľom miest a obcí v tomto regióne bez toho, aby museli použiť cesty I. alebo II. triedy, teda vysoko frekventované komunikácie a s maximálnym využitím nemotorovej dopravy. Združenie obcí CykloEko bolo primárne založené na to, aby tieto chýbajúce úseky cyklotrás pomaly prepájalo a snažilo sa aj o ich napojenie na hlavné cyklotrasy medzinárodného významu.