Skalická nemocnica sprístupnila prieskum spokojnosti hospitalizovaných pacientov aj online formou.
NaZahori.sk o tom informovala Martina Pavliková, hovorkyňa skupiny AGEL SK.
Získavanie spätnej väzby od pacientov je pre Fakultnú nemocnicu s poliklinikou Skalica, člen skupiny AGEL, dôležitým nástrojom pri hodnotení kvality poskytovaných služieb. Donedávna sa realizoval prieskum hodnotenia spokojnosti pacientov výlučne v papierovej forme. Pacienti dostávali dotazníky pri ukončení hospitalizácie do rúk a vypĺňali ich ešte na oddelení. Táto možnosť ostáva aj naďalej, ale prednostne bude realizovaný prieskum spokojnosti online. Podmienkou je mailová adresa pacienta alebo jeho príbuzného.
„Od marca vyzývame pacientov pri príjme na lôžkové oddelenia, aby nám poskytli v rámci informovaného súhlasu aj svoju mailovú adresu,“ uvádza námestníčka pre ošetrovateľskú starostlivosť Mgr. Katarína Filípková a dopĺňa, že aj keď nie všetci pacienti sú užívateľmi internetu, pre naplnenie účelu postačí aj mailová adresa príbuzného – syna, dcéry, vnuka alebo iného blízkeho, ktorý prípadne pomôže aj s vyplnením online dotazníka. Samozrejme s vedomím pacienta. Vyššie ročníky pacientov majú vo zvyku pri zdravotnej kartičke nosiť papierik s mobilným číslom. „Pomohlo by nám, keby si pacienti zvykli takto nosiť pri sebe aj mailovú adresu,“ doplnila námestníčka.
Pacient dostáva online dotazník mailom s odstupom niekoľkých dní po prepustení z hospitalizácie a hodnotí pobyt a služby nemocnice z pohodlia domova. Prieskum je anonymný a je zameraný na kľúčové oblasti liečebného pobytu v nemocnici. Pacienti hodnotia prístup personálu, informovanosť, prostredie, kvalitu upratovania a stravu. „Sme vďační za každý podnet, ktorý pomôže zlepšovať nami poskytované služby alebo zdravotnú starostlivosť. Naviac, pozitívna odozva od pacienta je pre nás veľkou motiváciou v každodennej práci,” zdôraznila Mgr. Filípková.