Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) spúšťa schému na pomoc odberateľom v núdzi. Cieľom je podať pomocnú ruku svojim zákazníkom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii.
BVS podáva pomoc v núdzi
„Starostlivosť o zákazníkov patrí medzi priority našej spoločnosti. Podarilo sa nám nájsť spôsob, ako pomôcť zákazníkom, ktorí sa či už zo zdravotných alebo sociálnych dôvodov ocitli v ťažkej životnej situácii s dopadom na ich schopnosť uhrádzať faktúry za vodné a stočné našej spoločnosti. Práve pre nich je určená pomoc nad rámec bežného splátkového kalendára,“ dodáva Matúš Stračiak, hovorca BVS.
Týka sa to aj niektorých právnických osôb
Okrem fyzických osôb môžu o pomoc požiadať aj právnické osoby. Musí však ísť o inštitúcie s 24 hodinovou starostlivosťou o klientov, akými sú napríklad nemocnice či domovy sociálnych služieb s nepretržitou prevádzkou. Všetci žiadatelia musia mať uzatvorený priamy zmluvný vzťah s BVS.
Podanie žiadosti na BVS
Po splnení vyššie uvedených podmienok je potrebné vyplniť a podať Žiadosť o poskytnutie nadštandardných podmienok splácania dlhu a priložiť k nej vierohodný dôkaz, ktorým zákazník preukáže existenciu dôvodu pre podanie takejto žiadosti. BVS doručené žiadosti vyhodnotí a určí formu pomoci.
Formy pomoci v núdzi
- v odklade splátok nakumulovaného dlhu, maximálne na dobu 12 mesiacov s možnosťou podania opätovnej žiadosti o odklad na 12 mesiacov;
- vo forme splátkového kalendára – rozloženie splátok na 36 mesiacov;
- kombináciou vyššie uvedených možností.
Po posúdení žiadosti bude žiadateľovi zaslaná dohoda s návrhom riešenia. V prípade právnických osôb sa vyžaduje aj uznanie dlhu formou notárskej zápisnice. Podrobné informácie spolu so žiadosťou pre fyzické a právnické osoby nájdete na stránke www.bvsas.sk.