Rezort cestovného ruchu a športu očakáva, že sa počas letnej turistickej sezóny podarí dostať na rekordné čísla návštevnosti z roku 2019. Zdroj: MCRŠ SR
Rezort cestovného ruchu a športu očakáva, že sa počas letnej turistickej sezóny podarí dostať na rekordné čísla návštevnosti z roku 2019. Zdroj: MCRŠ SR

Ministerstvo očakáva počas letnej turistickej sezóny rekordné čísla

Rezort cestovného ruchu a športu očakáva, že sa počas tohtoročnej letnej turistickej sezóny podarí prvýkrát od skončenia pandémie dostať na rekordné čísla návštevnosti z roku 2019.

Pomôcť tomu má aktívna marketingová kampaň na kľúčových trhoch aj lepšia koordinácia s krajskými a oblastnými organizáciami cestovného ruchu. A takisto so zástupcami stavovských organizácií, Asociáciou cestovných kancelárií, či Zväzom cestovného ruchu, tvrdí Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.

Posledná rekordná sezóna bola v 2019

Rekordnú turistickú sezónu sme zaznamenali naposledy pred pandémiou v roku 2019. Vtedy Slovensko navštívilo 6,4 milióna turistov, počet prenocovaní dosiahol 17,7 mil. „Letná turistická sezóna je najdôležitejším obdobím pre všetky regióny na Slovensku. Tretina domácich návštevníkov a takmer polovica cudzincov navštívi niektorý z regiónov Slovenska práve počas leta“, vysvetlil Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.

Začala sa letná turistická sezóna, návštevnosť má dosiahnuť rekordné čísla. Zdroj: MCRŠ SR
Začala sa letná turistická sezóna, návštevnosť má dosiahnuť rekordné čísla. Zdroj: MCRŠ SR

Slovakia Travel spustil kampaň na zahraničných trhoch

Slovakia Travel, ktorá patrí pod rezort cestovného ruchu a športu v máji spustila letnú komunikačnú kampaň na zdrojových trhoch. Ide o Česko, Poľsko, Nemecko a Maďarsko, odkiaľ na Slovensko prichádza najväčší podiel turistov. Zároveň aktívne komunikuje aj v severských krajinách. Najmä Švédsku a Fínsku, kde eviduje väčší záujem o spoznávanie Slovenska.

Pre rozvíjanie potenciálu cestovného ruchu je potrebné výrazne reštartovať a podporiť systém destinačného manažmentu. Kľúčovú úlohu tu zohrávajú oblastné  a krajské organizácie cestovného ruchu. Tie okrem toho, že vytvárajú produkty, sieťujú podnikateľov a samosprávy a propagujú danú destináciu. Procesy súvisiace s poskytovaním dotácie sme tento rok zefektívnili tak, že dotáciu na propagáciu a iné činnosti dostanú tieto organizácie skôr“, dodal Marek Harbuľák.

Začala sa letná turistická sezóna, návštevnosť má dosiahnuť rekordné čísla. Zdroj: MCRŠ SR
Začala sa letná turistická sezóna, návštevnosť má dosiahnuť rekordné čísla. Zdroj: MCRŠ SR

Slovensko ponúka množstvo zážitkov a prekvapení

Naša krajina ponúka množstvo zážitkov a prekvapení. To potvrdzuje aj fakt, že na našom území sa nachádza až 15 000 kilometrov značených turistických chodníkov, 180 stredovekých hradov, 9 národných parkov, či takmer 2 000 termálnych a minerálnych vôd.

Slovensko je unikátna krajina, ktorá má čo ponúknuť domácim aj zahraničným turistom. Našim cieľom je aktívne propagovať Slovensko, zlepšovať podmienky pre podnikateľov v cestovnom ruchu, a robiť maximum preto, aby sme dostali viac turistov a zdrojov do regiónov naprieč Slovenskom,“ uzavrel Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ sekcie destinačného manažmentu z ministerstva cestovného ruchu a športu.

Pomôcť rozvoju cestovného ruchu má aj Fond na podporu cestovného ruchu, ktorý má vzniknúť a fungovať už od budúceho roka.

O Tlacova sprava

Pozri aj

Záhorie: Kúpele Smrdáky sa prezentovali v zahraničí

V srdci Viedne sa nedávno odohrala zaujímavá udalosť, ktorá spojila dve na prvý pohľad odlišné …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *